دسته‌بندی نشده

آغاز امامت حضرت ولیعصر مبارک

آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) یکی از مواقع مهم و معنوی در تاریخ اسلام است که به عنوان پرچمدار عدالت و انصاف شناخته می‌شود. امامت حضرت ولیعصر به عنوان آخرین امام اثنی عشریان، به عنوان وصیت‌نامه امام حسن علیه السلام بیان شده است و وظیفه پیگیری امور امت اسلامی را بر عهده دارد.

حضرت ولیعصر از نخستین روزهای امامت خود، با بیان اصالت پیام اسلامی و انتقاد از ستم و ظلم، در راه اصلاح و اصلاح امور امت مسلمان قدم گذاشتند. از آنجایی که امامت ایشان به زمان ظهور مقدس پیوند دارد، به عنوان حامی و مدیر کلام اصحاب ظهور، ایشان مسئولیت نهایی از راهنمایی، تربیت و پروردگاری مردم انجام می‌دهند.

امامت حضرت ولیعصر در تاریخ اسلامی به عنوان یک نهضت فکری، انقلابی و اصلاح‌طلبانه شناخته می‌شود که هدف والای اصلاح جامعه و برآورده کردن عدالت اجتماعی را تعقیب کرده است. امامت حضرت ولیعصر نمونه‌ای بی‌نظیر از رهبری عدالت‌خواهانه، بر ضرب‌المثل تحمل و حوصله و برخورد مومنانه است.

در نتیجه، آغاز امامت حضرت ولیعصر عبور از مراحل استعداد یابی و رشد فردی به دستیابی به مقام رهبری جامعه اسلامی است. ایشان با ارائه راهکارهای عملی برای حل مشکلات و تطبیق با تغییرات جوامع، نفوذ خدمت به مردم و ارزیابی وضعیت اجتماعی را در دستور کار خود دارند. به عبارت دیگر، امامت حضرت ولیعصر عبور از گذشته به آینده، عبور از امید به بهبودی به مسئولیت قبول شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *